Wydział Gospodarki Gminnej

Renata Wolak

Naczelnik Wydziału

tel. 46 858 28 36

email: renata.wolak@mszczonow.pl

Zakres zadań Naczelnika Wydziału:

  • Zadania z zakresu gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi:

    • opracowywanie wieloletnich programów gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Mszczonów,
    • analiza wysokości czynszów za najem lokali i przedstawianie propozycji zmian wysokości stawki czynszu za 1m2 powierzchni użytkowej,
    • przygotowania umów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych,
    • przygotowania aneksów do umów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych,
  • Zadania z zakresu ochrony środowiska i ochrony przyrody:

    • organizowanie kontroli przestrzegania przepisów o ochronie środowiska.
    • prowadzenie ewidencji obiektów zabytkowych i pomników przyrody.

Zakres zadań Wydziału:

  • Zadania z zakresu realizacji ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko:
    • prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
    • prowadzenie procedur związanych z przeprowadzaniem ocen oddziaływania na środowisko przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko,
    • prowadzenie procedur związanych z przeprowadzaniem oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, jeżeli obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko został stwierdzony przez organy ochrony środowiska,
    • prowadzenie postępowań dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, jeżeli obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko nie został stwierdzony przez organy ochrony środowiska,
  • Rozpatrywanie i realizacja wniosków dotyczących przyznania dofinansowania na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków,
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy prawo wodne:
    • przyjmowanie informacji w sprawie opłat za zmniejszenie  naturalnej  retencji terenowej,
    • prowadzenie postępowań w sprawie naruszenia stosunków wodnych na gruncie,
  • Organizowanie i nadzorowanie odbioru padłych zwierząt od właścicieli gospodarstw rolnych,
  • Zadania z zakresu realizacji spraw związanych z rejestracją działalności gospodarczej:
    • wprowadzanie wniosków do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej,
    • wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
    • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką osobową oraz przewozów regularnych na terenie gminy,
    • prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
    • prowadzenie wpisania do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie Gminy Mszczonów,
  • Zadania z zakresu utrzymanie czystości i porządku:
    • nadzór nad systemem usuwania odpadów komunalnych na terenie gminy,
  • Zadania z zakresu utrzymania czystości i porządku:
    • nadzór nad systemem usuwania odpadów komunalnych na terenie gminy,
  • Ochrona środowiska,
  • Opiniowanie dokumentacji dot. eksploatacji złóż kopalin, planu ruchu zakładów górniczych, projektu prac geologicznych,
  • Zadania z zakresu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o ochronie zwierząt:
    • przyjmowanie zgłoszeń w sprawach wyłapywania bezdomnych zwierząt,
    • wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów ras uznanych za niebezpieczne,
    • nadzór nad targami i spędami zwierząt,
    • prowadzenie postępowań w sprawach odebrania zwierząt w przypadkach określonych w ustawie o ochronie zwierząt,
  • Zadania z zakresu rolnictwa, leśnictwa, łowiectwa:
    • realizacja zadań w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierząt,
    • szacowanie strat w uprawach polowych,
    • nadzorowanie upraw specjalnych,
    • realizacja zadań wynikających z prawa łowieckiego,
  • Zadania z zakresu usuwania drzew i krzewów:
    • przyjmowanie i weryfikacja zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew i krzewów (w przypadkach, gdy drzewa usuwane są przez osoby fizyczne, na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej),
    • wydawanie decyzji na usunięcie drzew i krzewów,
    • wydawanie zaświadczeń poświadczających posiadanie plantacji choinek,
  • Zadania z zakresu ochrony środowiska:
    • rozpatrywanie i realizacja wniosków dotyczących przyznania dofinansowania na dotacji na realizację inwestycji z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów/ odpadów zawierających azbest,
  • Utrzymanie zieleni miejskiej,
  • Nadzór nad placami zabaw,
  • Organizowanie opieki nad grobami wojennymi,
  • Zadania z zakresu spraw komunalnych i lokalnych:
    • zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów inżynieryjnych, oczyszczania i usług komunalnych oraz współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy w tym zakresie,
  • Zadania z zakresu ochrony środowiska:
    • rozpatrywanie i realizacja wniosków dotyczących przyznania dofinansowania modernizacji kotłowni poprzez wymianę pieca węglowego na kocioł c.o. zgazowujący drewno (holzgas), kocioł gazowy, olejowy, elektryczny lub pompę ciepła,
  • Zadania z zakresu przestrzegania ustawy o odpadach i utrzymania czystości i porządku:
    • opiniowanie wniosków dotyczących uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub przetwarzania odpadów,
    • opiniowanie wniosków o zatwierdzenie programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
    • wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
    • prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  • Zadania w zakresie zaopatrzenia energetycznego:
    • planowanie i organizacja oświetlenia miejsc publicznych oraz rozliczanie wydatków ponoszonych na ten cel,
    • koordynacja działań konserwatora urządzeń oświetleniowych,
    • planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło.