Aneta Ciechańska-Gołyńska
Skarbnik Gminy - Naczelnik Wydziału
tel. 46 858 28 50
email: skarbnik@mszczonow.pl
Zakres zadań Naczelnika Wydziału:
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza dotyczących uchwalenia budżetu, zmian w budżecie, sprawozdań finansowych oraz absolutorium,
- Opracowywanie informacji o przebiegu wykonania oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy.
Zakres zadań Wydziału:
- Wystawianie faktur, not księgowych,
- Prowadzenie ewidencji sprzedaży Urzędu Miejskiego usług opodatkowanym podatkiem VAT oraz rozliczanie podatku VAT całej gminy w ramach centralizacji,
- Prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczenia mienia gminy, współpraca z brokerem i towarzystwem ubezpieczeniowym w zakresie likwidacji szkód i zawierania umów,
- Przygotowanie sprawozdań dotyczących mienia komunalnego,
- Przygotowywanie wniosków o płatność dla projektów unijnych i pozostałych projektów,
- Przygotowywanie przelewów w systemie elektronicznym,
- Naliczanie wynagrodzeń oraz prowadzenie rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym w tym zakresie,
- Prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej dochodów Urzędu Miejskiego,
- Prowadzenie ewidencji Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- Uzgadnianie sald kont z kontrahentami w zakresie należności,
- Przygotowywanie sprawozdań budżetowych z dochodów Urzędu Miejskiego,
- Prowadzenie spraw związanych ze ściągalnością należności niepodatkowych,
- Prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej wydatków Urzędu Miejskiego,
- Prowadzenie ewidencji księgowej: sumy depozytowe i wadia,
- Prowadzenie spraw związanych lokat terminowych depozytów i wadiów,
- Przygotowywanie sprawozdań budżetowych i finansowych z wydatków Urzędu Miejskiego,
- Przygotowywanie danych z wydatków Urzędu Miejskiego do sprawozdań z wykonania budżetu gmin,
- Prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych,
- Sporządzanie sprawozdań do GUS w zakresie środków trwałych,
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych budżetu gminy (organu),
- Prowadzenie ewidencji analitycznej zaciągniętych kredytów i pożyczek, wyemitowanych obligacji oraz udzielonych poręczeń i gwarancji,
- Prowadzenie ewidencji księgowej projektów unijnych i pozostałych projektów realizowanych przez gminę,
- Zbiorcze księgowanie sprawozdań budżetowych jednostek organizacyjnych gminy,
- Sporządzanie łącznych sprawozdań budżetowych gminy,
- Terminowe odprowadzanie do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego przekazywanych przez jednostki organizacyjne dochodów należnych budżetowi państwa z tytułu realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
- Prowadzenie ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych,
- Prowadzenie spraw związanych z inwentaryzacją.