Taida Sochańska
Naczelnik Wydziału
tel. 46 858 28 58
email: taida.sochanska@mszczonow.pl
Małgorzata Krześniak
Zastępca Naczelnika
tel. 46 858 28 54
email: malgorzata.krzesniak@mszczonow.pl
Zakres zadań Naczelnika Wydziału:
- Koordynowanie działań komórek organizacyjnych urzędu oraz jednostek organizacyjnych Gminy w celu opracowania, aktualizacji i wdrożenia strategii rozwoju gminy,
- Opracowywanie i realizacja wieloletniego planu inwestycyjnego,
- Pozyskiwanie inwestorów zewnętrznych oraz ich obsługa,
- Opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promujących tereny inwestycyjne,
- Udział w misjach gospodarczych, targach i wystawach inwestycyjnych,
- Nadzór nad realizacją budżetu Gminy w zakresie dotyczącym zadań wydziału RG,
- Opracowywanie wniosków o dofinansowanie z funduszy pomocowych zadań realizowanych przez wydział RG,
- Koordynowanie podpisania umowy o dofinansowanie, organizowanie wykonania zadania, monitorowanie wykorzystania pozyskanych środków oraz terminowe ich rozliczenie,
- Sporządzanie okresowych analiz i sprawozdań z działalności inwestycyjnej,
- Prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji w granicach upoważnienia udzielonego przez Burmistrza,
- Udzielanie wyjaśnień dotyczących wniosków i postulatów wyborców, uchwał i wniosków oraz skarg i wniosków oraz petycji obywateli, z zakresu zadań wydziału RG.
Zakres zadań wydziału w zakresie:
Promocji i rozwoju
- koordynowanie działań komórek organizacyjnych Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy w celu opracowania, aktualizacji i wdrożenia strategii rozwoju gminy;
- prowadzenie Punktu Obsługi Inwestora (POI);
- opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promujących tereny inwestycyjne;
- udział w misjach gospodarczych, targach i wystawach inwestycyjnych;
- koordynacja działań komórek Urzędu i jednostek organizacyjnych w celu przygotowania projektu raportu o stanie gminy, o którym mowa w ustawie o samorządzie gminnym.
Realizacji inwestycji
- opracowywanie planów wydatków inwestycyjnych;
- przygotowywanie dokumentacji technicznej i załatwianie spraw związanych uzyskaniem pozwolenia na budowę dla inwestycji gminnych;
- nadzorowanie i koordynowanie działań związanych z wykonawstwem inwestycji;
- zapewnienie należytego wykonania przedmiotu umowy;
- zapewnienie właściwego odbioru inwestycji;
- organizowanie przeglądów gwarancyjnych.
Planowania przestrzennego
- dokonywanie analizy i wyboru obszarów terenu gminy przeznaczonych do opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- dokonywanie analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy w celu oceny aktualności studium i planów miejscowych;
- koordynacja i obsługa działań związanych ze sporządzaniem planów miejscowych oraz zmian studium;
- prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę;
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i prowadzenie rejestru tych decyzji;
- wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
- prowadzenie rejestru decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym;
- wydawanie wypisów i wyrysów ze studium oraz z planów miejscowych oraz zaświadczeń o braku planu zagospodarowania przestrzennego;
- opiniowanie w formie postanowienia wstępnych projektów podziału nieruchomości;
- wydawanie opinii związanych z lokalizacją i formą plastyczną reklam na terenie miasta;
- prowadzenie spraw związanych z lokalizacją reklam na gruntach będących własnością gminy, z wyłączeniem pasa drogowego, w tym sporządzanie umów;
- współdziałanie w opracowywaniu ofert inwestycyjnych;
- opiniowanie planów zagospodarowania przestrzennego województwa oraz planów, studiów gmin sąsiednich;
- naliczanie opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- sporządzanie interpretacji zapisów planów zagospodarowania przestrzennego na potrzeby wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
- uzgadnianie projektów decyzji na udzielenie koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż, podziemne bez zbiornikowe magazynowanie substancji, podziemne składowanie odpadów dwutlenku węgla pod względem zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego gminy;
- opiniowanie projektów robót geologicznych pod względem zgodności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego gminy.
Gospodarki gruntami i mienia komunalnego
- gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność gminy w zakresie uregulowanym ustawą;
- sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użyczenie, dzierżawę lub najem nieruchomości gminnych;
- sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność gminy;
- sprzedaż oraz oddawanie w użytkowanie wieczyste działek budowlanych i przyległych;
- przekazywanie w trwały zarząd nieruchomości jednostkom organizacyjnym;
- organizowanie przetargów na sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste, najem, dzierżawę nieruchomości gminnych;
- przygotowanie i prowadzenie postępowania w sprawach związanych z podziałami i rozgraniczeniami nieruchomości;
- zatwierdzanie podziałów geodezyjnych;
- wygaszanie trwałego zarządu i przejmowanie nieruchomości do gminnego zasobu;
- prowadzenie spraw związanych z regulacją udziałów procentowych w częściach wspólnych budynków i gruntów;
- prowadzenie spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości oraz nabywaniem gruntów na rzecz gminy w celu realizacji celów publicznych;
- opracowanie dokumentacji terenowo-prawnej dla planowanych zadań inwestycyjnych gminy;
- regulowanie w księgach wieczystych stanu prawnego nieruchomości;
- nadawanie numerów porządkowych nieruchomości;
- znoszenie współwłasności nieruchomości;
- ustalanie opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów, trwałego zarządu, dzierżawy oraz opłat adiacenckich;
- aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów, trwałego zarządu, dzierżawy oraz najmu;
- występowanie do wojewody o nieodpłatne nabycie na rzecz gminy prawa własności nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa;
- opiniowanie spraw z zakresu wykonywania przez Burmistrza prawa pierwokupu;
- prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz nieodpłatnym nabywaniem prawa własności gruntów będących w użytkowaniu wieczystym osób fizycznych i prawnych;
- prowadzenie ewidencji nieruchomości gminy oraz sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego jako części załącznika do projektu budżetu;
- sporządzanie w terminie do końca marca każdego roku, sprawozdań dla Ministra Skarbu w/s przekształceń i prywatyzacji mienia komunalnego;
- wydawanie opinii co do przebiegu sieci infrastruktury technicznej przez tereny gminne; 24) przygotowywanie ofert inwestycyjnych nieruchomości sprzedawanych przez gminę;
- prowadzenie spraw dotyczących nabycia przez gminę prawa własności.
Dróg publicznych
- zarząd drogami i mostami gminnymi, a w szczególności:
- utrzymywanie nawierzchni jezdni, chodników, parkingów, ciągów pieszych, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających,
- prowadzenie okresowej kontroli stanu dróg i obiektów mostowych oraz przeprowadzanie przetargów na prowadzenie robót remontowych,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
- przeprowadzanie odbiorów przywracania pasa drogowego do stanu pierwotnego,
- sporządzanie projektów cenników za korzystanie z parkingów,
- wydawanie zezwoleń na lokalizowanie obiektów nie związanych z gospodarką drogową w pasie drogowym dróg gminnych,
- sporządzanie projektów cenników za zajęcie pasa drogowego,
- wydawanie zezwoleń na przejazd po drogach pojazdów (z ładunkiem lub bez) o masie, nacisku osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach,
- naliczanie kar za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia,
- wyrażanie zgody na organizowanie pielgrzymek, procesji na drogach gminnych,
- umieszczanie i utrzymywanie tablic z nazwami ulic i placów,
- wydawanie opinii w sprawie przebiegu dróg gminnych,
- zaliczanie dróg do kategorii dróg publicznych,
- opracowywanie planów remontów i napraw dróg miejskich,
- nadzorowanie robót na drogach gminnych;
- współpraca z zarządcami dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych w zakresie utrzymania i rozwoju sieci tych dróg na terenie gminy;
- uzgadnianie rozkładów jazdy przewoźników obsługujących teren gminy;
- organizacja gminnego transportu publicznego, w tym bezpłatnego transportu publicznego w dniu wyborów, o którym mowa w art.37f ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. - Kodeks wyborczy.
Zamówień publicznych
- przeprowadzanie postępowań w sprawach o zamówienia publiczne, do których ma zastosowanie ustawa prawo zamówień publicznych;
- opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
- przygotowywanie projektów umów z wykonawcami i kontrola ich wykonania;
- sporządzanie planów i sprawozdań z zakresu zamówień publicznych;
- opracowywanie wewnętrznych regulacji dotyczących realizacji zamówień publicznych, których wartość nie przekracza kwoty 130.000 zł netto.
- prowadzenie centralnego rejestru zamówień publicznych poniżej 130.000 zł netto.