Taida Sochańska
Naczelnik Wydziału
tel. 46 858 28 58
email: taida.sochanska@mszczonow.pl
Małgorzata Krześniak
Zastępca Naczelnika
tel. 46 858 28 54
email: malgorzata.krzesniak@mszczonow.pl
Zakres zadań Naczelnika Wydziału:
- Koordynowanie działań komórek organizacyjnych urzędu oraz jednostek organizacyjnych Gminy w celu opracowania, aktualizacji i wdrożenia strategii rozwoju gminy,
- Opracowywanie i realizacja wieloletniego planu inwestycyjnego,
- Pozyskiwanie inwestorów zewnętrznych oraz ich obsługa,
- Opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promujących tereny inwestycyjne,
- Udział w misjach gospodarczych, targach i wystawach inwestycyjnych,
- Nadzór nad realizacją budżetu Gminy w zakresie dotyczącym zadań wydziału RG,
- Opracowywanie wniosków o dofinansowanie z funduszy pomocowych zadań realizowanych przez wydział RG,
- Koordynowanie podpisania umowy o dofinansowanie, organizowanie wykonania zadania, monitorowanie wykorzystania pozyskanych środków oraz terminowe ich rozliczenie,
- Sporządzanie okresowych analiz i sprawozdań z działalności inwestycyjnej,
- Prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji w granicach upoważnienia udzielonego przez Burmistrza,
- Udzielanie wyjaśnień dotyczących wniosków i postulatów wyborców, uchwał i wniosków oraz skarg i wniosków oraz petycji obywateli, z zakresu zadań wydziału RG.
Zakres zadań wydziału:
- Nadzór i współdziałanie w przygotowywaniu dokumentacji technicznej dla realizowanych zadań inwestycyjnych i remontowych z zakresu dróg,
- Przygotowywanie i koordynacja czynności związanych z odbiorem dokumentacji technicznej oraz jej zatwierdzeniem i uzyskaniem pozwolenia na budowę – dot. dróg,
- Ustalanie stron procesu inwestycyjnego oraz przygotowywanie projektów umów z odpowiednimi jednostkami biorącymi udział w procesie inwestycyjnym,
- Organizowanie nadzoru, w szczególności z zakresu jakości wykonania i kosztów realizowanych inwestycji i remontów oraz zgodności z założeniami określonymi, w zatwierdzonej dokumentacji projektowej i z wymogami prawa,
- Nadzór nad właściwym wykonaniem umów dot. realizacji inwestycji, kontrola merytoryczna faktur oraz rozliczanie inwestycji,
- Realizacja budżetu Gminy w zakresie inwestycji drogowych,
- Opracowywanie wniosków o dofinansowanie z funduszy pomocowych zadań realizowanych przez Wydział RG,
- Koordynowanie podpisania umowy o dofinansowanie, organizowanie wykonania zadania, monitorowanie wykorzystania pozyskanych środków oraz terminowe ich rozliczenie,
- Nadzór nad zarządzaniem drogami i mostami.
- Przygotowanie projektów umów z wykonawcami,
- Udział w sporządzaniu planów zamówień publicznych i ich aktualizacja,
- Udzielanie informacji w zakresie budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie miasta i gminy,
- Realizacja inwestycji,
- Przygotowywanie wniosków o dotacje i kredyty dla realizowanych zadań inwestycyjnych i remontowych oraz dokonywanie rozliczeń uzyskanych funduszy,
- Sporządzanie okresowych analiz i sprawozdań z działalności inwestycyjnej i remontowej,
- Opracowanie rocznych oraz wieloletnich planów inwestycyjnych i remontowych w zakresie rzeczowym i finansowym,
- Organizowanie i współudział w czynnościach przygotowywania i zatwierdzania dokumentacji projektowych oraz innych dokumentów inwestycyjnych.
- Opracowanie rocznych oraz wieloletnich planów inwestycyjnych i remontowych w zakresie rzeczowym i finansowym,
- Organizowanie i współudział w czynnościach przygotowywania i zatwierdzania dokumentacji projektowych oraz innych dokumentów inwestycyjnych,
- Przygotowanie, realizacja i nadzór inwestycji wodociągowych, kanalizacyjnych oraz kubaturowych,
- Przegląd wykonanych inwestycji z tytułu rękojmi oraz gwarancji,
- Przygotowywanie wniosków o dotacje i kredyty dla realizowanych zadań inwestycyjnych i remontowych oraz dokonywanie rozliczeń uzyskanych funduszy,
- Sporządzanie okresowych analiz i sprawozdań z działalności inwestycyjnej i remontowej
- Przygotowanie i prowadzenie postępowań z zakresu zamówień Publicznych.
- Przygotowanie ogłoszeń, specyfikacji istotnych warunków zamówień oraz wszelkich innych dokumentów w sprawach o zamówienia publiczne,
- Sprawdzanie kompletności składanych ofert przez wykonawców,
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przetargowej zgodnie z wymogami ustawy Prawo Zamówień Publicznych i innych ustaw,
- Wysłanie informacji z postępowania o zamówienia publiczne,
- Koordynowanie spraw związanych z zawieraniem umów oraz zabezpieczenie merytoryczne interesu gminy w przygotowywanych umowach,
- Sporządzanie planów i sprawozdań z zakresu zamówień publicznych.
- Realizacja budżetu Gminy w zakresie inwestycji i remontów.
- Opracowywanie wniosków o dofinansowanie z funduszy pomocowych zadań realizowanych przez Wydział RG.
- Prowadzenie procedur uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, zmian planów, zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
- Wydawanie wypisów i wyrysów z planu miejscowego lub ze studium,
- Ustalanie opłat adiacenckich spowodowanych wzrostem wartości nieruchomości z tytułu podziału nieruchomości lub wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,
- Udzielanie ogólnych informacji z zakresu planowania przestrzennego,
- Wydawanie postanowień o zgodności projektowanego podziału z zapisami planu zagospodarowania przestrzennego gminy Mszczonów,
- Zarządzanie drogami i mostami gminnymi,
- Współpraca z zarządcami dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych w zakresie ich utrzymania oraz rozwoju,
- Uzgadnianie korzystania z przystanków i rozkładów jazdy przewoźników obsługujących teren gminy,
- Wydawanie opinii związanych z lokalizacją i formą plastyczną reklam
- Prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
- Przygotowywanie decyzji o warunkach zabudowy i prowadzenie rejestru tych decyzji,
- Przygotowywanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- Przygotowywanie wypisów i wyrysów z planów miejscowych,
- Sprawy związane z rozgraniczeniami nieruchomości,
- Ewidencja mienia komunalnego gminy Mszczonów,
- Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do ustalania cen, opłat i rozliczenia za nieruchomości,
- Prowadzenie spraw z zakresu: nabycia, zbycia, zmiany, użyczenia, wydzierżawienia nieruchomości oraz przekazywania nieruchomości w trwały zarząd i na cele szczególne (przygotowywanie projektów uchwał, sporządzanie protokołów negocjacji, przetargów),
- Opiniowanie projektów podziału oraz wydawanie decyzji w sprawie zatwierdzenia projektów podziału nieruchomości,
- Numeracja porządkowa nieruchomości,
- Obsługa portalu internetowego – biuletyn informacji publicznej w zakresie sprzedaży nieruchomości,
- Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy,
- Wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- Wydawanie decyzji o zezwolenie na działanie obiektów wielkopowierzchniowych,
- Wydawanie decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości,
- Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu miasta,
- Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu miasta lub zaświadczeń w sprawie ustalenia linii ogrodzenia od strony drogi publicznej,
- Prowadzenie procedur uchwalania zmian mpzp terenu miasta,
- Wydawanie postanowień o zgodności projektowanego podziału z zapisami planu zagospodarowania przestrzennego miasta Mszczonów,
- Ustalanie opłat adiacenckich oraz przygotowanie umów związanych ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanym zmianą planu zagospodarowania przestrzennego,
- Przygotowanie i prowadzenie postępowań z zakresu zamówień Publicznych.
- Przygotowanie ogłoszeń, specyfikacji istotnych warunków zamówień oraz wszelkich innych dokumentów w sprawach o zamówienia publiczne,
- Sprawdzanie kompletności składanych ofert przez wykonawców,
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przetargowej zgodnie z wymogami ustawy Prawo Zamówień Publicznych i innych ustaw,
- Wysłanie informacji z postępowania o zamówienia publiczne,
- Koordynowanie spraw związanych z zawieraniem umów oraz zabezpieczenie merytoryczne interesu gminy w przygotowywanych umowach,
- Sporządzanie planów i sprawozdań z zakresu zamówień publicznych,
- Przygotowanie i prowadzenie postępowań z zakresu zamówień Publicznych,
- Przygotowanie ogłoszeń, specyfikacji istotnych warunków zamówień oraz wszelkich innych dokumentów w sprawach o zamówienia publiczne,
- Sprawdzanie kompletności składanych ofert przez wykonawców,
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przetargowej zgodnie z wymogami ustawy Prawo Zamówień Publicznych i innych ustaw,
- Wysłanie informacji z postępowania o zamówienia publiczne,
- Koordynowanie spraw związanych z zawieraniem umów oraz zabezpieczenie merytoryczne interesu gminy w przygotowywanych umowach,
- Sporządzanie planów i sprawozdań z zakresu zamówień publicznych.