Kontakt

Urząd Miejski w Mszczonowie
Plac Piłsudskiego 1, 96-320 Mszczonów
centrala: +48 46 858 28 20

Wyszukiwarka

Nawigacja

Treść strony

Wycieczka Klubu Seniora „Złota Jesień”

Pięć dni w Austrii i Czechach spędzili członkowie Klubu Seniora „Słota Jesień”. Pierwszą atrakcją, którą zobaczyliśmy był Litomyšl– miasto łączące Czechy i Morawy. Podczas pobytu w nim zobaczyliśmy renesansowy zamek zbudowany we włoskim stylu, ozdobiony ponad ośmioma tysiącami sgraffito. W budynku tym urodził się Bedřich Smetana – słynny kompozytor.

Podczas pobytu w tym kraju zwiedziliśmy także dwie perły wschodnich pereł – Jaskinie Punkvy ze słynną przepaścią Macocha, która ma 138,7 m głębokości. Dużą atrakcją był spływ łodziami podziemną rzeką, która była malowniczo oświetlona.

W Jaskini Katarzyńskiej wysłuchaliśmy krótkiego koncertu muzyki poważnej, co pozwoliło nam docenić wspaniałą akustykę tego miejsca. Ekscytująca była także przejażdżka kolejką gondolową nad przepaścią Macocha.

W mieście Kroměříž zobaczyliśmy najważniejszy zabytek na Morawach – Zamek Arcybiskupi, który pełni funkcję siedziby reprezentacyjnej oraz zawiera wspaniałą galerię obrazów. Obiekt ten jest wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Trzeciego dnia udaliśmy się do Wiednia. Położony nad Dunajem jest stolicą i największym miastem Austrii. Historyczne centrum Wiednia zostało w całości wpisane na listę UNESCO. Podczas tego dnia pobytu zobaczyliśmy: wzgórze Kahlenberg, kościół św. Józefa, muzeum Jana III Sobieskiego, operę, Muzeum Historii i Sztuki, plac i pomnik Marii Teresy, Parlament, Ratusz, uniwersytet, kościół Wotywny. Seniorzy przejechali również bulwarem Ring – reprezentacyjną ulicą Wiednia. W stolicy Austrii odwiedziliśmy również Katedrę św. Stefana, która jest symbolem miasta i najważniejszą budowlą gotycką w państwie. W wolnym czasie degustowaliśmy kawę i torciki wiedeńskie.

Kolejnego dnia udaliśmy się do Areału Lednicko-Valtickiego – zespołu pałacowo-parkowego wpisanego na listę UNESCO. Do dzisiaj jest on nazywany Ogrodem Europy. Zamek ten, to arcydzieło romantycznej architektury i letnia rezydencja Lichtensteinów, w której można obejrzeć cenne rzeźby. Obejrzeliśmy też minaret zbudowany przez Josepa Aloisa Lichtensteina na przełomie XVIII i XIX wieku. Ma on prawie 60 m wysokości.

W dalszej kolejności zwiedziliśmy Valtice – gotycki zamek projektu Domenico Martinelliego, ze stajnią, ujeżdżalnią, galerią, rokokowym teatrem i wozownią a takżę piękny park z rozległym widokiem.

Obejrzeliśmy również Brno – miasto, nad którym góruje zamek Špilberk, na przestrzeni dziejów będący siedzibą morawskich margrabiów z rodu Luksemburgów i stolicą ziemską Moraw.

Ostatniego dnia wstąpiliśmy do miasta Ołomuniec, posiadającego kilkaset zabytków architektury i sztuki. Odbyliśmy tam spacer przez Dolny i Górny Rynek, obejrzeliśmy zespół ratuszowy, fontanny i pałac Arcybiskupi. Widzieliśmy katedrę św. Wacława oraz kolumnę św. Trójcy, która liczy 35 m wysokości. Podczas jej poświęcenia w 1754 r. obecna była cesarzowa Maria Teresa z małżonkiem. Późnym wieczorem wróciliśmy do domu – zmęczeni, ale zadowoleni.

Barbara Pniewska

• Wycieczka Klubu Seniora „Złota Jesień”

« Wstecz

Newsletter

Aby otrzymywać najświeższe informacje dopisz się do naszego newslettera.

Licznik odwiedzin

7876622

Baner

Współpraca

Dane kontaktowe

Urząd Miejski w Mszczonowie
Plac Piłsudskiego 1, 96-320 Mszczonów

18° 47' 57" N 53° 13' 80" E

Czwartek 8.00 - 16.00
Piątek 8.00 - 16.00
w górę
Copyright © 2009 - 2011 - Gmina Mszczonów.