Wszystkie informacje dotyczące Projektu „Pytaj, badaj, wnioskuj, działaj” dostępne również na stronie realizatora – Szkoły Podstawowej w Mszczonowie w zakładce:
https://www.sp.mszczonow.pl/137,projekt-pytaj-badaj-wnioskuj-dzialaj
Z dyrektorem Szkoły Podstawowej im. Jana Adama Maklakiewicza w Mszczonowie, Anną Rusinowską, o realizowanym przez placówkę projekcie „Pytaj, badaj, wnioskuj, działaj” rozmawia Dagmara Bednarek.
Nowy rok szkolny w mszczonowskiej szkole podstawowej przyniósł ze sobą nie tylko zmianę patrona placówki, ale także rozpoczął realizację projektu edukacyjnego, który otrzymał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Cel główny projektu: zwiększenie poziomu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku u 211 uczniów/uczennic Szkoły Podstawowej w Mszczonowie poprzez udział w zajęciach dodatkowych przy wykorzystaniu nowoczesnych pracowni przedmiotów przyrodniczych i matematyki, TIK i doskonalenie zawodowe 14 nauczycieli oraz rozwój indywidualnego podejścia do uczniów poprzez udział w zajęciach uzupełniających ofertę szkoły 15 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w okresie do 1.07.2020 r.
Cele szczegółowe:
1. Poszerzenie oferty edukacyjnej o zajęcia wspierające rozwój 235 uczniów/uczennic uczestniczących w projekcie, w obszarze kompetencji matematyczno-przyrodniczych, TIK i posługiwania się językiem angielskim (doskonalących, rozwijających uzdolnienia i zainteresowania, dydaktyczno-wyrównawczych dla uczniów/uczennic mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia dla ich etapu edukacyjnego) – w okresie do 31.07.2020;
2. Podniesienie poziomu umiejętności uniwersalnych u 211 uczniów/uczennic (szczególnie kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy, umiejętności rozumienia, rozwiązywania problemów i uczenia się) przez udział w aktywnych formach edukacji (zajęciach opartych o metodzie eksperymentu, metodzie projektu edukacyjnego, wyjazdach edukacyjnych) – w okresie do 31.07.2020 r.
Planowane efekty:
1. Realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.
2. Realizacja dodatkowych zajęć rozwijających uzdolnienia uczniów.
3. Doposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych i matematyki.
4. Realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i rozwijających uzdolnienia uczniów pn.: „Młodzi eksperymentatorzy”.
5. Doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej.
6. Realizacja dodatkowych zajęć rozwijających uzdolnienia w zakresie kompetencji cyfrowych uczniów.
7. Realizacja zajęć organizowanych poza szkołą.
8. Doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomaganie rozwoju i prowadzenie terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (typ projektu 4b).
9. Realizacja zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
10. Przygotowanie nauczycieli do nauczania i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
11. Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie stosowanie metod sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw.
Całkowita wartość projektu: 843 427,74 zł
Wysokość dofinansowania Funduszy Europejskich: 800 758,74 zł