W dniu 8 września 2020 r. Sejmik Województwa Mazowieckiego przyjął uchwałę nr 115/20 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 08 września 2020 r. w sprawie programu ochrony powietrza dla stref w województwie mazowieckim, w których zostały przekroczone poziomy dopuszczalne i docelowe substancji w powietrzu. Program ochrony powietrza to akt prawa miejscowego, opracowywany ze względu na przekroczenia norm jakości powietrza.
Nowy program ochrony powietrza dotyczy całego województwa mazowieckiego (również Gminy Mszczonów) i obowiązuje od 29 września 2020r. Celem Programu jest poprawa jakości powietrza
w regionie. Służyć temu ma m. in. sukcesywna wymiana lub likwidacja źródeł niskiej emisji tzw. kopciuchów, ich identyfikacja przez inwentaryzację. Największy wpływ na jakość powietrza mają sami mieszkańcy. Dlatego po raz pierwszy w programie określono obowiązki mieszkańców m.in. takie jak informowanie gminy o wymianie źródeł ciepła i współpraca w tym zakresie.
Zgodnie z zapisami obowiązującego Programu właściciele oraz Zarządcy nieruchomości zobowiązani są między innymi do przekazania do Urzędu Miejskiego w Mszczonowie deklaracji o wymianie bądź instalacji dodatkowych źródeł ciepła we wszelkich budynkach służących celom mieszkalnym bądź gospodarczym, znajdujących się na terenie nieruchomości w przypadku, gdy wymiana realizowana jest bez pośrednictwa lub współfinansowania przez gminę w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia użytkowania nowego źródła ciepła.
Więcej szczegółowych informacji w zakresie nowych obowiązków można uzyskać w Wydziale Gospodarki Gminnej Urzędu Miejskiego w Mszczonowie tel. 46 858 -28-34 lub 46 858-28-36.
Poniżej zamieszczamy druk Deklaracji o wymianie bądź instalacji dodatkowych źródeł ciepła.